RKSVN App


Wil jij als eerste op de hoogte zijn van het nieuws rondom RKSVN? Download dan nu de RKSVN app!


Q&A Vrijwilligersbeleid

Geplaatst op: 03-09-2023 - 684 keer gelezen

V: Moeten wij als jeugdleider ook inloggen voor dat vrijwilligers systeem?
A: Graag! Dan kun je controleren of je saldo ook echt op 0 staat. Daarnaast is het ook een controle van je gegevens voor de ledenadministratie.

V: Wanneer komen de nieuwe taken online?
A: De kantinediensten voor de zondagen staan erin tot de winterstop. De kantinediensten en scheidsrechters staan erin t/m het weekend van 14 oktober. Na 14 oktober is er voor de jeugd nog geen programma bekend. Zodra deze bekend is, worden de taken voor de zaterdagen verder opengezet.

V: Ik heb meerdere kinderen die voetballen bij RKSVN. Moet ik voor alle kinderen 12 punten halen?
A: Nee, als je meerdere kinderen hebt die voetballen bij RKSVN dan hoef je maar voor 1 kind de punten te behalen. Schrijf je vanuit 1 account in op de diensten, dan wordt het saldo van het andere kind door ons op 0 gezet.

V: Wat als ik op het einde van het seizoen de punten niet bij elkaar heb?
A: Heb je je saldo op het einde van het seizoen niet op 0 staan, dan wordt de 150 euro alsnog gefactureerd. Natuurlijk kijken we tijdig samen naar mogelijkheden om je saldo alsnog op 0 te krijgen aan het einde van het seizoen.

V: Ik heb meerdere kinderen die spelend lid zijn bij RKSVN en ik wil geen vrijwilligerstaken op mij nemen. Betaal ik dan 150 euro per kind of per huishouden?
A: Kies je ervoor om geen taken op te pakken, dan krijg je op het einde van het seizoen een rekening van 150 euro voor elk spelend lid. Het uitvoeren van de taken gaat dus per huishouden en het betalen van de 150 euro per spelend lid.

V: Niet iedereen kan toch scheidsrechter zijn?
A: We zijn er inderdaad van bewust dat het fluiten van een wedstrijd niet voor iedereen is weggelegd. Mocht blijken dat er grote interesse is voor een spelregelavond, dan gaan we kijken of we dit kunnen organiseren.

V: Wat zijn de tijden voor de kantinediensten?
A: De diensten in de kantine zijn over het algemeen opgedeeld in de volgende tijdsblokken: 09.00-13.00/12.30-14.30/14.30-18.30 uur. Natuurlijk zijn er ook uitzonderingen, als er bijvoorbeeld extra of minder wedstrijden worden ingepland.

V: Ik sta ingepland maar alle wedstrijden zijn afgelast. Wat nu?
A: Schakel met de coördinator die staat aangegeven bij je dienst. Hij/zij kan je vertellen of je dienst wel of niet doorgaat ivm de activiteiten van de andere verenigingen. 

V: Krijg ik ook geen punten als de taken waarvoor ik mij heb ingeschreven niet meer doorgaan ivm afgelastingen?
A: Krijg je binnen een week voor aanvang van de taak te horen dat de taak niet meer doorgaat, dan krijg je alsnog de desbetreffende punten toegekend. Wordt het al eerder gecommuniceerd dan krijg je helaas geen punten toegekend.

V: Kan ik ook andere taken uitvoeren dan het fluiten van wedstrijden en het draaien van kantinediensten?
A: Op dit moment ligt de focus op de scheidsrechters en de kantine. Natuurlijk begrijpen we dat dit niet voor iedereen mogelijk is. Heb je dit nog niet aangegeven en je naam nog niet doorgegeven aan de vrijwilligerscommissie, stuur dan een mail naar vrijwilligers@rksvn.nl en dan bespreken we dit en kunnen we samen naar andere mogelijkheden kijken.

V: Ik ben geen spelend lid. Geldt het vrijwilligersbeleid dan ook voor mij?
A: Nee, enkel spelende leden dienen hun saldo te behalen.

V: Ik heb mij ingeschreven voor een taak maar ik kan toch niet deze dag. Wat moet ik doen?
A: Ga zelf op zoek naar een vervanger voor deze taak. Gevonden? Geef dit dan door aan de coördinator zodat hij/zij dit kan wijzigen in de planning. Geen vervanger gevonden? Neem telefonisch contact op met de coördinator zodat hij/zij je kan helpen met het vinden van een vervanger.